Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed
Næste indlæg: Forrige indlæg:
Bibeluge dag 8

Bibeluge dag 8

Sidste dag i bibelugen - vidnesbyrd og sangindslag.

Tidligere sange, vidnesbyrd og prædikener fra bibelugen findes i boksen “relaterede ressourcer” til højre på siden (pc) eller i bunden af siden (mobil).

Nu er det den sidste dag i bibelugen. Tak til alle, som har fulgt med og har delt bedeemner. Tak til alle, der har bidraget med vidnesbyrd og sang. Tak til Knut Pedersen for det, vi har fået lov til at lytte til.

De syv timer var udvalgt af Knut Pedersen til denne uges forløb, men som det er fremgået, er de en del af en større gennemgang af brevet. Alle 28 videoer i romerbrevsgennemgangen kan ses på LOGOS’ youtubekanal.

Nu er det tid til, at vi skal “hjem” fra bibelugen. Vidnesbyrd, prædikener og sangindslag bliver liggende på hjemmesiden resten af sommeren. På hjemmesiden vil man også kunne finde f.eks. videoundervisning af Mikkel Vigilius – der kommer stadig nye afsnit i serien Den kristne tro. Hver uge kommer der et skriftligt “ugens vidnesbyrd” på forsiden, hvor vi hjælper, opmuntrer og styrker hinanden i vores fælles tro. Det er godt at læse med der en gang om ugen. I uge 30-32 vil “ugens vidnesbyrd” bestå af små klip fra gode bøger, som man også kan bruge ferietiden på.

Har du kommentarer eller spørgsmål om Bibelen eller det at være kristen, er du meget velkommen til at skrive til webmaster@nytliv.dk eller bruge den anonyme spørgeformular. (Der kan være lidt ekstra ventetid her i sommerperioden).

Vi ønsker alle en god og velsignet sommer – her med det afsluttende vidnesbyrd og sangindslag:

Vidnesbyrd v/Torben Bitsch

Bibeluge dag 8 – vidnesbyrd

Sangindslag v/Per Tveten*

Bibeluge dag 8 – sangindslag

* Per Tveten synger Torstein Lindhjems fine sang, der også er med i den nye udgave af Lovsangstoner, som vi kommer til at bruge på kommende lejre i Fjellerup. Torben Bitsch har skrevet et vidnesbyrd ud fra denne sang, som kan læses her: Hvil i nåden!


Anbefaling fra en, der har fulgt bibelugen:

I kender beretningen om vandringen til Emmaus, hvor Jesus fortalte de to om Moses og Skrifterne, der forudsagde ham. Jeg ville ønske, at I, i denne tid hvor vi alle er lidt fastlåste i vore omgivelser, vil gå ind på www.lysetoglivet.dk under Vejen gennem biblen og lytte til de historiske bøger fra nr. 234 og hele vejen gennem 2. Mosebog til nr. 396, især de kapitler, som handler om åbenbaringsteltet. Jens Olsen er en fantastisk fortæller. I Vejen gennem Bibelen får vi Bibelen gennemgået og fortalt – 3000 lydfiler af 12-13 min stykket – så kan det være, man kan nå 2-3 lydfiler, mens man kører på arbejde.