Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed
Næste indlæg: Forrige indlæg:
Bibeluge dag 4

Bibeluge dag 4

Vi kan ikke være sammen i Fjellerup denne uge, men vil dele Guds ord sammen gennem hjemmesiden.
Hver dag i perioden 11.-17. juli vil der være prædiken, vidnesbyrd, sangindslag og bedeemner her.
Har du et bedeemne, så skriv til webmaster@nytliv.dk.

Se mere info i Nyhedsbrevet.

Tidligere sange, vidnesbyrd og prædikener fra bibelugen findes under ressourcer.

Vidnesbyrd v/Ruth-Nina Magelund

Bibeluge dag 4 – vidnesbyrd

Sangindslag v/Per Tveten

Bibeluge dag 4 – sangindslag

Bedeemner:

Lad os bede om udholdenhed for dem, der er i nød – at de må få nåde til at vandre med Jesus igennem det og ikke gå bort fra ham i vrede.

Mikkel Vigilius havde i decemberbladet sidste år en rigtig god og meget vigtig artikel om teistisk evolution. Dette er et vigtigt bedeemne.
Det er ulykkeligt, at så mange unge mennesker bliver oplært i evolutionsteorien som en indiskutabel sandhed, og at mange unge kristne derfor ønsker, ja ligefrem insisterer på, at få deres tro og deres Bibel til at stemme overens med en lære, der både ud fra Bibelen og videnskabens egne data er løgn.
Kan vi bede om, at den sande bibelske fremstilling af, hvordan livet blev til, må vinde frem, så ingen unge kristne (og naturligvis heller ikke folk i andre aldre) skal føle sig nødsaget til at skævvride deres Bibel?
Vi må bede for det, der foregår blandt forskere, i medierne og i uddannelsessystemet – og frem for alt bede om bibeltro teologer og forkyndere, der har mod til at stå fast på Bibelens lære, også på dette punkt.

Prædiken v/Knut Pedersen (Rom 5,1-5)

Bibeluge dag 4 – prædiken