Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed
Næste indlæg: Forrige indlæg:

Glimt fra Bibellejr 2015

Billeder taget af Kaj Nielsen Gøgsig

I uge 29 havde vi endnu engang Bibellejr i Fjellerup. Du kan se videooptagelser af forkyndelsen her på hjemmesiden under Bibellejr 2015.

Herunder følger et vidnesbyrd fra Louise Andersen, som var med i Bibellejrens børnearbejde:


Vi har alt i Jesus

Ingen er så tryg i fare som Guds lille børneskare.” Sådan sang en god flok børn og juniorer omkring bålet onsdag aften på dette års bibellejr. En aften, jeg husker med glæde, da den var fyldt med bøn, historier, der pegede på Jesus, snobrød og hygge – samt en lille smule uhygge i det natløb, som børnene dernæst skulle af sted på. Børnene var glade og stemningen var god, så det var en sand velsignelse at få lov til at spille for på guitaren rundt om den varmende ild.

Og den følelse af velvære og glæde har været gennemgående i min uge på bibellejr 2015.

Jeg har oplevet et livgivende fællesskab blandt søstre og brødre i alle aldre, hvor jeg har fået lov at tale med en håndfuld juniorer om, hvorfor Jesus kom til jorden for at frelse os, og sammen med dem sunget sange om Guds kærlighed til os.

Der har desuden været tid og mulighed for at tale sammen på tværs af alder om smerter og glæder i kristenlivet, samt tid til eftertanke og bøn, både alene og sammen til bedemøder om formiddagen. Latter har ikke været en sjældenhed, og Djurslands Efterskole har været fyldt med isspisning, bræt- og boldspil, samt nye venskaber og grin.

Det var en stor glæde hver aften og nogle eftermiddage at kunne sætte sig og lytte til Guds ord. Det var opbyggelse for troen at få undervisning af Mikkel Vigilius lørdag aften og Johnn Hardang om Bjergprædikenen de følgende seks aftener med hovedtemaet ”Følg mig”. Det var opløftende at høre, at vi som kristne ikke udelukkende skal leve i tristhed og trængsel, men at vi i evangeliet finder lykkens hemmelighed: at vi har alt i Jesus.

Bønnens virkelighed blev også stor for mig på en helt ny måde, da Johnn pegede på bønnen som et sted at få næring for sjælen, et sted at gå for den fattige sjæl og se, hvor rig han er i Jesus, samt et sted i stilhed at rustes i afmagten. Bøn er ikke en præstation over for Gud eller mennesker, men handler derimod om mit forhold til min far i Himlen. Og der er sandelig magt i de foldede hænder.

Ud over god og sand forkyndelse var bibellejren fyldt med musik og sang, der pegede på Jesu gerning på korset og på hans omsorg for os. Som Lina Sandell skriver i en af de sange, som blev sunget på lejren:

Alle dage han mig leder,

kraft og råd han kalder sig;

lige vældig er hans nåde,

hvad der så end møder mig.

Lykkens hemmelighed er, at vi har alt i Jesus. Det må være vor glæde uanset hvad, vi møder i vores liv.

Louise Andersen, Aarhus, lærerstuderende.

Louise Andersen, Aarhus, lærerstuderende.

Louise Andersen

Louise Andersen, Aarhus, lærerstuderende.